Neste primeiro día de curso, ademais das presentacións e comezar a traballar con ferramentas (neste caso genial.ly) centrámonos en estratexias para traballar a aprendizaxe social e emocional. Unha das desvantaxas que máis comentamos falando do ensino mixto é como enfrontarnos á desconexión e illamento que pode sentir o alumnado nas sesións de clase na contorna virtual.
Carolina fixo varias propostas ben interesantes para evitar esa desconexión, e algunha tamén a probou con nós. Trátase de atender ao benestar emocional do alumnado, favorecer o desenvolvemento da empatía e crear un sentimento de grupo nas nosas clases.
Aquí vai unha mostra:CHECK-IN EMOCIONAL - Rosa/Espiña
Trátase de pedirlle ao alumnado que comparta unha rosa (experiencia positiva que tiveran nos últimos días) e unha espiña (unha preocupación que poida afectar o seu estado de ánimo). Así foi como comezamos a sesión, e aínda que a moitos nos pillou por sorpresa, si nos pareceu unha boa actividade para coñecérmonos como grupo.
DIARIO DE GRATITUDE
Non é unha actividade para todos os días, pero de cando en vez podemos pedirlle ao alumnado que comparta 3 cousas que o fixeron feliz na última semana/mes ou durante as vacacións. Pode estar ben para reconectar despois dun período non lectivo.
SHOW & TELL - Obxectos persoais
Nunha clase online, pode ser un bo xeito de comezar a clase ou mesmo de facer un descanso ao tempo que o alumnado practica a expresión oral. Dáselle 1 minuto para que atope un obxecto significativo no cuarto no que está para compartir algo sobre sí mesmx brevemente.
SÁNDWICH EMOCIONAL
Trátase de buscar xeitos orixinais e persoais de saudar ao alumnado ao principio de cada clase, e rematar cunha actividade reflexiva como a seguinte:
APRECIACIÓN, DESCULPA, EUREKA!
Esta actividade é semellante aos "Exit Tickets" que adoitamos empregar nas clases, pero ten un compoñente máis emocional. Trátase de dicir unha das tres cousas que estea relacionada coa clase: algo que apreciamos, algo polo que nos desculpamos, ou algo que entendemos/descubrimos durante a clase (eureka!)
Que bo resumo destas estratexias! Graciñas!
RispondiElimina