Chegados á última xornada do curso, comezamos cunha actividade SEL consistente en contarmos 3 cousas que nos fixeron felices durante esta semana, e como actividade de repaso dos contidos das xornadas anteriores respostamos a seis preguntas sobre o que viramos durante o curso. Esta actividade de repaso fixémola en parellas nas rooms, e cada parella debateu unha das seis preguntas.
Como podemos usar podcast nas clases e porque?
Foi este o seguinte contido que tratamos. Primeiro debatemos sobre os empregos que podemos facer dos podcast na clase, que como todos sabemos son un recurso fenomenal para realizar tarefas de comprensión para a clase ou para os exames (sempre estamos pensando nos exames), pero tamén como prácticas orais de lingua por parte do alumnado. Entón foi cando a nosa compañeira Arantza Idoate de Navarra nos contou o proxecto no que colabora ela de Escuelas amigas e amosounos un exemplo do seu traballo. Profesorado de francés, botádelle un ollo e unha orella, que está en francés.
A continuación Carolina explicounos as bondades de empregar podcast nas clases, resumindo un artigo publicado na web chamado: Cómo usar el podcast en la clase de ELE.
E tamén nos amosou como se creaba un podcast con Spreaker e que existían outras ferramentas para a creación de podcast como Ivoox, Deezer, Soundcloud, Spotify e Google Podcast.
Como podemos comunicarnos para conectar co noso alumnado en entornos virtuais?
Carolina deunos unha serie de consellos á hora de comunicármonos co noso alumnado en entornos virtuais e que facer mediante comunicación escrita e oral.
Comunicación escrita: darlle a benvida aos estudantes; presentarse ao grupo; conducir o grupo e organizar o traballo en equipo; orientar os estudantes no emprego dos materiais; promover a colaboración entre os participantes; resolver dúbidas; porpór actividades complementarias; abrir e pechar debates; motivar e animar a participar; revisar as actividades; invitar a facer suxestións e propostas; aceptar suxestións e propostas de mellora; avaliar as actividades; facer a clausura do curso. A premisa para realizar unhas boas comunicacións escritas é que as mensaxes teñen que ser claras e efectivas, tanto se teñen como obxectivo transmitir contidos didácticos como se se trata de organizar o traballo ou dinamizar o grupo, Xa sabemos: chiarezza e sicurezza.
A continuación debatemos en parellas nas rooms sobre os correos de resposta que redactaramos na tarefa do día anterior, avaliando os elementos que demostraban empatía, conexión humana e ofrecían información útil e propuñan solucións.
Comunicación oral online: as clases en videoconferencias sincrónicas; vídeos de clases gravados asincrónicos (indicarlle ao alumnado cando comezamos a grabar); feedback en audio ou vídeo ao alumnado; a titoría individual en videoconferencias.
Se estades interesadas e interesados en saber como realizar comunicacións efectivas en ambientes virtuais, podedes botarlle un ollo a este material publicado na web: Comunicación efectiva en ambientes virtuales.
Como podemos gamificar a nosa aula?
Carolina falounos da importancia dos xogos na aula e da súa mecánica que favorece a recompensa, a competición individual, pero sobre todo o cooperativismo nos xogos en grupos. Tamén nos comentou que o emprego da gamificación fideliza o alumnado porque se crea un vínculo co contido que se está trabvallando, é unha ferramento contra o aburrimento, e recompensa o alumnado naquelas tarefas nas que o único incentivo é a aprendizaxe.
Xa a maioría de nós coñecemos as ferramentas das que nos falou Carolina: Kahoot e Socrative. A única que non coñecía era ClassCraft, que se basa na metodoloxía cooperativa mediante retos en equipos nos que hai que respostar preguntas tipo test ou preguntas abertas.
Nessun commento:
Posta un commento