venerdì 9 aprile 2021

Venres, 9 de abril de 2021.

Diario de clase do venres, 9 de abril de 2021

Chegados á última xornada do curso, comezamos cunha actividade SEL consistente en contarmos 3 cousas que nos fixeron felices durante esta semana, e como actividade de repaso dos contidos das xornadas anteriores respostamos a seis preguntas sobre o que viramos durante o curso. Esta actividade de repaso fixémola en parellas nas rooms, e cada parella debateu unha das seis preguntas.

Como podemos usar podcast nas clases e porque?

Foi este o seguinte contido que tratamos. Primeiro debatemos sobre os empregos que podemos facer dos podcast na clase, que como todos sabemos son un recurso fenomenal para realizar tarefas de comprensión para a clase ou para os exames (sempre estamos pensando nos exames), pero tamén como prácticas orais de lingua por parte do alumnado. Entón foi cando a nosa compañeira Arantza Idoate de Navarra nos contou o proxecto no que colabora ela de Escuelas amigas e amosounos un exemplo do seu traballo. Profesorado de francés, botádelle un ollo e unha orella, que está en francés.


A continuación Carolina explicounos as bondades de empregar podcast nas clases, resumindo un artigo publicado na web chamado: Cómo usar el podcast en la clase de ELE.
E tamén nos amosou como se creaba un podcast con Spreaker e que existían outras ferramentas para a creación de podcast como Ivoox, Deezer, Soundcloud, Spotify e Google Podcast.

Como podemos comunicarnos para conectar co noso alumnado en entornos virtuais?

Carolina deunos unha serie de consellos á hora de comunicármonos co noso alumnado en entornos virtuais e que facer mediante comunicación escrita e oral.

Comunicación escrita: darlle a benvida aos estudantes; presentarse ao grupo; conducir o grupo e organizar o traballo en equipo; orientar os estudantes no emprego dos materiais; promover a colaboración entre os participantes; resolver dúbidas; porpór actividades complementarias; abrir e pechar debates; motivar e animar a participar; revisar as actividades; invitar a facer suxestións e propostas; aceptar suxestións e propostas de mellora; avaliar as actividades; facer a clausura do curso. A premisa para realizar unhas boas comunicacións escritas é que as mensaxes teñen que ser claras e efectivas, tanto se teñen como obxectivo transmitir contidos didácticos como se se trata de organizar o traballo ou dinamizar o grupo, Xa sabemos: chiarezza e sicurezza.
A continuación debatemos en parellas nas rooms sobre os correos de resposta que redactaramos na tarefa do día anterior, avaliando os elementos que demostraban empatía, conexión humana e ofrecían información útil e propuñan solucións.

Comunicación oral online: as clases en videoconferencias sincrónicas; vídeos de clases gravados asincrónicos (indicarlle ao alumnado cando comezamos a grabar); feedback en audio ou vídeo ao alumnado; a titoría individual en videoconferencias.

Se estades interesadas e interesados en saber como realizar comunicacións efectivas en ambientes virtuais, podedes botarlle un ollo a este material publicado na web: Comunicación efectiva en ambientes virtuales.

Como podemos gamificar a nosa aula?

Carolina falounos da importancia dos xogos na aula e da súa mecánica que favorece a recompensa, a competición individual, pero sobre todo o cooperativismo nos xogos en grupos. Tamén nos comentou que o emprego da gamificación fideliza o alumnado porque se crea un vínculo co contido que se está trabvallando, é unha ferramento contra o aburrimento, e recompensa o alumnado naquelas tarefas nas que o único incentivo é a aprendizaxe.

Xa a maioría de nós coñecemos as ferramentas das que nos falou Carolina: Kahoot e Socrative. A única que non coñecía era ClassCraft, que se basa na metodoloxía cooperativa mediante retos en equipos nos que hai que respostar preguntas tipo test ou preguntas abertas.


Se queredes saber que outras ferramentas de gamificación podeds empregar, botádelle un ollo ao artigo 27 herramientas de gamificación para clase que engancharán a tus alumnos.


Nessun commento:

Posta un commento

Venres, 9 de abril de 2021.

Diario de clase do venres, 9 de abril de 2021 Chegados á última xornada do curso, comezamos cunha actividade SEL consistente en contarmos  3...